søndag den 21. marts 2010

En udfordring: fra sokkedåse til chinoiserie dåse.

Har kun nørklet med nogle ting som ikke rigtig vil blive færdige. Men så har det været denne frække grimme dåse som har stirret på mig siden jeg fik den til jul (originalt en sokke beholder).

Samtidig er vi igang med at istandsætte vores hus, og er dybt fascineret at chinoiseri, som jeg drømmer om at få malet på panelerne i den fine stue (mangler dog panelerne), men hvorfor ikke få øvet mig lidt.

Udgangspunktet er denne kedelige dåse.


Derefter har jeg et par aftener leget lidt med skitesen til hvad der skulle tegnes på dåsen, en helt perfekt beskæftigelse når der alligevel ikke er noget i fjernsynet.


Opfølgning følger med de næste par trin.
Hvis nogle spørg så er fuglene opfundet fra fri fantasi, men så på et par nattergale billeder. Blomsterne er Magnolie stellata inspirerede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar