mandag den 16. marts 2009

Akvarel eksperimenter


Er lidt tosset med orkideer så den først akvarelt tegning jeg har lavet i nyere tid blev selvfølgelig en orkide. En lille søde og duftende sag; Dendrobium kingianum.

Syntes det er rig svært at finde balancen mellem detaljer og den gennemsigtighed som vel er akvarellens styrke. Men for et første forsøg ikke den store fiasko - tror jeg.

På nærbilledet af blomsten er mine blyantstreger måske lige lidt for synlige, eller også er de med til at sætte form på blomsten.

1 kommentar:

  1. jeg synes faktisk det gik rigtig godt :D
    Mange holder op med at tegne og male når de begynder at blive selvkritiske 10-12 års alderen ... Jeg håber du bliver ved, for hvis det her er "den først akvarelt tegning du har lavet i nyere tid" vil jeg gerne se hvad der kan komme senere :)

    Jeg er også helt vild med din Ascocentrum garayi, jeg går ikke så meget op i planter som dig, men jeg så fotoet af den du har lagt ud - du gør det vildt godt!!!

    Fandt dig gennem J. Overgaard, som også læser min blog - jeg skriver det bare, så du ikke bliver ekstremt skræmt af at en fremmed skriver på din blog :D

    SvarSlet