søndag den 26. april 2009

Akvarelt eksperiment III

Sammen med en veninde gik jeg på et tegnekursus, fik dog ikke meget ud af det, men engang om ugen fik jeg da sat mig ned og tegnet lidt, men savnede meget feedback og konstruktive forslag til hvordan jeg kunne løse diverse problemer. For jeg kan bruge evindeligheder på en tegning og syntes egetnlig bedst om de ting som jeg får lavet lidt hurtigere.


Så gik jeg eller til detaljerne igen, kan åbentbart ikke lade være, men syntes det er rigtig svært at få en baggrund indarbejdet i billedet, på denne tegning tror jeg dog ikke der skal være en baggrund, f.eks. har jeg tegnet det nyeste skud op klart, men det gamle fader lidt ud.



Men hvad er det mon jeg vil, tegninge botaniske tegninger eller overgive sindsstemninger? Det skla jeg måske tænke lidt mer eover. Men at tegne orkideer har givet mig en bedre forståelse af de forskellige botaniske dele af en blomst og hvad der gør de forskellige typer forskellige.

Tegnet efter et billed min kæreste tog af Phragmipedium longifolium i Botanisk Have i København. Her er et link til dette foto og lidt mere information om arten:
http://www.orkidevinduet.dk/orkidedata.php/Phragmipedium/longifolium





1 kommentar: