torsdag den 9. april 2009

Trokner, hvem var han mon

Har købt et par billeder af Trokner. En del er tidligere billeder hvor stilen ikke er så markant (bondehuse fra Islev egnen ikke langt fra hvor jeg har boet), men jeg købt nu også mest kassen af billeder pga disse to billeder:





De var godt smudset til men med en tandbørst og lidt håndsæbe gik jeg i gang, prøvede først med vatrondeller, men det kom bare ikke rigtig i bund.

Overvejer så om billederne skal have en gang fernis, det kunne måske give dem lidt glød tilbage og så beskytte dem mod det næste par årtiers skidt.

Ja ikke mine egne malerier, men jeg er glad for dem. Resten af billederne ved jeg ikke helt med, men tænkte at rammerne altid kunne bruges, men jeg er nok lidt af en nostalgiker og kan egnetlig godt lide gamle billeder, selvom det måske godt kan blive lidt kitch.

4 kommentarer:

  1. hej Karen !

    det er da nogle gode billeder....han er da en ærlig maler...virker som om han har malet sin naturoplevelse...det virker ikke som om han har brugt billige tricks, men malet af et ærligt hjerte.....jeg kan rigtig godt lide det nederste,,men også det øverste....jeg synes da faktisk det er to små perler, du har fundet....gode natur skildringer....

    SvarSlet
  2. hej!
    Jeg Kan historien om Trokner da han er min morbror og har set ham male dine billeder.Du er velkommen til at ringe til mig .Har selv billeder af ham og har vøret med ham når han var ude og male rundt omkring.kan kontaktes på tlf.28390153 Med venlig hilsen Ole Rørvig

    SvarSlet
  3. Jeg har arvet 12 billeder fra min mor og far af denne kunstner. 5 af dem i stor format (ca. 100x70)
    Billederne har en historie kan jeg huske, idet de var en betaling for købmandsvarer (min far var købmand)
    Jeg har ikke helt check på navnene V. Troch Hansen - V.Troch H, Trochner og Trokner.
    Jeg mener at kan huske adressen var Vesterbrogade.
    Jeg er interesseret i at høre nærmere og specielt om billederne kan vurderes af evt familie.
    Min mailadresse er : erlingjebe@smilemail.dk

    SvarSlet
  4. Han boede Vesterbrogade 177 1. sal m.f. Mit barndomshjem lå lige over ham og jeg besøgte ham adskillige gange. En herlig, gammel gut, husker jeg - jeg blev altid budt velkommen. Han forærede mig to billeder som jeg stadig har. Mvh Karsten Brønnum (www.broennum.net)

    SvarSlet